Snart dags för julledighet

IMG_20141220_081824Min ursprungliga plan var att jag skulle ha gått på ledighet i fredags men när jag rensade skrivbordet så hittade jag en viktig sak att få i ordning på. Som tur är har jag haft en effektiv dag idag med paddelintervallpass innan jobbet, julklappsinköp och så fick jag klart jobbgrejerna. Det är i och för sig lite kvar att fixa med men det kommer jag hinna med imorgon och förhoppningsvis tar det inte hela dagen.

Det blev inte så mycket träning i helgen men däremot fick ett jag ett bra paddelpass då jag och Emil körde utomhus i 2 grader, snålblåst och snöblandat regn i lördags. Vi körde tröskeltempo ut, vilade några minuter och sedan tröskeltempo tillbaka, ca 80min total träningstid. Mina varma vinterpoogies var overkill märkte ja och mina händer blev riktigt uppfuktade vilket resulterade i sjukt ömma händer och några blåsor. Men för att inte ha kört så många pass ute det senaste så kändes det ändå bra och jag kunde köra med tryck under hela passet. På söndagen kom ja ut på en distanslöprunda så det blev i alla fall något.

Efter lördagspaddlingen så packade jag väskan och åkte till Falköping på födelsedagsfirande med familjen. På söndagen hade vi julfirande med släkten vilket var trevligt men ja känner ändå inte att julkänslan har infunnit sig. Det är nog det vita som saknas. Jag har i och för sig inte så jättemycket emot att det är varmt ute men det hade ju varit kul med lite skidor att variera träningen med! Nu innan årsskiftet så passade jag på att köpa ett 20-kort på simhallen för det sista jag hade kvar på friskvårdsbidraget så dit kan man ju gå om man vill vara inomhus och plaska i varmvatten!

Tack för alla påhejjningar i samband med byte av jobb och multisportsatsningen! Det värmer! 

 

 

Lämna en kommentar